Friday, November 02, 2007

Coulrophobia

Fòbia (del grec φοβια, "por"): Una fòbia és una por intensa i específica a objectes i situacions concretes, com per exemple als espais oberts (agorafòbia) o als llocs tancats (claustrofòbia). Quan la persona s'enfronta a aquest objecte o situació experimenta ansietat intensa de forma immediata. La persona tendeix a evitar la situació fòbica, encara que reconeix que la por és excessiva o irracional. La timidesa pot ser una fòbia si s'acompanya d'ansietat en la interacció amb els altres, per exemple si pensa que és observat.

Hi ha molta gent que proclama que té fòbia als pallassos. Jo era un d’aquests. Tinc molts motius per anar en contre dels pallassos, a saber:

  • Són exagerats fins a l’extrem de la pantomima histriònica insuportable
  • Són l’especímen més fals sobre la capa de la terra
  • No tenen cap mena de gust –ni de vergonya- en el vestir
  • Fan bromes de pèssim gust
  • T’espanten quan tu no els has fet res
  • Intenten fer riure amb les estratègies menys intel·ligents del món
  • La majoria fan gala de la seva estupidesa, com si això fos una cosa admirable
  • Són estranyament sinistres


Image Hosted by ImageShack.us


Podria donar molts més motius pels quals jo i un segment MOLT important de la població mundial odiem els pallassos. Fins i tot quan els amants del clown ens vénen de reformistes dient que el que no ens agrada és el pallassot de mala qualitat i que el Jango Edwards és la polla.

NO! No m’agraden els pallassos, i punt.

Ara bé, l’altre dia vaig descobrir que jo no tinc fòbia als pallassos. Simplement em cabregen. I això ho vaig descobrir gràcies a aquest vídeo, les experiències d’una veritable coulrofòbica, o malalta de fòbia als pallassos. El vídeo és de la National Geographic, així que no és qualsevol “patotxada”:



Arrel d’aquí, la bogeria ja es va desfermar, i vaig trobar vídeos de gent que té fòbia a coses tan estúpidament absurdes com els préssecs



...els cogombrets...



...els ocells, o la mostassa:



...en fi. Poques preguntes es poden fer al respecte, excepte potser

ÉS QUE ESTEU GILIPOLLAS, O QUÈ???

Val a dir que la font d’aquests tres últims vídeos ja no és la National Geographic, sinó un programa de l’estil de El Diario de Patricia, així que la font no és tan respectable, però tot i així... en fi. Al món hi ha molta gent que mereix morir ofegada en la seva absurditat (o, en algun d’aquests casos, en una banyera plena de cogombrets).

1 comment:

Anonymous said...

- Són exagerats fins a l’extrem de la pantomima histriònica insuportable (sí, l'exageració forma part del pallasso, el problema és que no tothom la sap controlar)
- Són l’especímen més fals sobre la capa de la terra (els que hauràs vist tu, pq precisament als cursos t'ensenyen que el pallasso és la sinceritat, i segons el meu punt de vista inclús és més sincer que l'actor -i ja sas que no tinc res en contra el teatre-)
- No tenen cap mena de gust –ni de vergonya- en el vestir (algú podria pensar el mateix de com vesteixes tu i no seria cap tragèdia oi?)
- Fan bromes de pèssim gust (el bufó és el de les bromes que ataquen, si el pallasso fa una broma i no fa riure hauria d'acceptar el fracàs, i en el pallasso el fracàs es pot tornar èxit, ja que les reaccions sinceres són les que ens fan més riure, almenys a la majoria)
- T’espanten quan tu no els has fet res (repeteixo si t'espanten, haurien de notar la reacció de l'latra persona i aleshores retirer-se dignament o no, pq ha d'haver-hi empatia amb la gent)
- Intenten fer riure amb les estratègies menys intel·ligents del món (digues quines són les més intel·ligents siusplau, m'agradaria saber-les, o quines penses que són les que menys)
- La majoria fan gala de la seva estupidesa, com si això fos una cosa admirable (no hauria de ser estupidesa, sinó innocencia, o més ben dit aquell que veu les coses quasi com per primer cop, que es sorprèn, però no és estúpid)
- Són estranyament sinistres (el de la foto i tan que ho és)

no comparteixo el fet de que et cabregin TOTS els pallassos del món, primer pq no els has vist tots (i diràs, "per sort") però si ets algú que ja des d'un principi estàs tancat, i dius que TOTS et cabregen, per molt que vegis un número de pallasso que t'agradi mai ho podràs acceptar... i és una llàstima.

a mi els pallassos que es pinten i es disfrasen com els pallassos americans no m'agraden visulament. a mi els pallassos que es VESTEIXEN com volen, sense més del que necesiten, els veig persones que es guanyen la vida com qualsevol altre actor, mim, burfó, etc...

uffff... ma entrat mal de cap i tot...

pero esq he llegit el post i havia de respondre quelcom... encara que ni tel llegeixis empatitzant am mi... m'és igual... no m'he desfogat, però tp m'he quedat igual.

uaaaaa desprès de tot això, una salutació ben forta!!! aviam quan ens veiem!!! tinc ganes de fer un aupaelososyonki jaaaa!

Anna ;o)